Ekonomi

Hugo Boss hisseleri küresel zorlukların ortasında 2022’nin en düşük seviyesine indi

Hugo Boss AG, Alman lüks moda markasının Çin’de azalan talep ve ABD’de tüketici duyarlılığına ilişkin endişelerle boğuşması nedeniyle Perşembe günü yaklaşık %10’luk bir düşüşle hisse değerinde önemli bir gerileme yaşadı. Bu aşağı yönlü hareket şirketin hisselerini geçen yıldan bu yana en düşük noktasına indirdi.

Şirketin 2023 yılında 102 yeni satış noktası açmasını ve pazarlama harcamalarını artırmasını öngören agresif bir genişleme stratejisine rağmen, Hugo Boss satış büyümesinde bir yavaşlama olduğunu belirtti. Markanın hisseleri yılbaşından bu yana yaklaşık %30 değer kaybetti.

Amerika kıtasında, şirket ilk çeyrek satışlarında yıldan yıla %11’lik bir artış yaşadı, ancak bu bir önceki çeyrekte gözlemlenen %18’lik büyümeye göre bir yavaşlama anlamına geliyor. Mali İşler Müdürü Yves Mueller, Çin ve İngiltere gibi kilit pazarlarda talebin kötüleştiğine dikkat çekerek, yaklaşan ABD başkanlık seçimlerinin tüketici davranışlarını daha da etkileyebileceğini sözlerine ekledi.

Avrupa’da sabah geç saatlerde Hugo Boss hisseleri, beklentileri aşan ilk çeyrek faaliyet kârı sayesinde yükselişe geçerek 46,57 Euro’dan işlem gördü. Ancak analistler, şirketin yatırımlarının kar marjlarını desteklemek için yeterli büyüme sağlayamayabileceğine dair endişelerini dile getirdi.

Mart ayında Hugo Boss, Asya-Pasifik ve Amerika bölgelerinden önemli katkılarla 2025 yılına kadar 5 milyar avroluk iddialı gelir hedefinin gecikmelerle karşılaşabileceği konusunda uyarıda bulunmuştu. Perakende için geleneksel olarak daha yavaş bir dönem olan ilk çeyrekte, şirketin toplam satışları bir önceki yıla göre %6 artışla 1.014 milyar Euro’ya yükseldi.

Özellikle Çin’de talebin durgun olması nedeniyle satışlarda düşüş görüldü. Bununla birlikte Hugo Boss, Büyük Çin bölgesinin grubun toplam satışları içindeki yaklaşık %8 olan payını arttırma konusundaki kararlılığını sürdürüyor.

Hugo Boss, ilk çeyrekte faiz ve vergi öncesi karının %6 artarak 69 milyon Euro’ya (74 milyon $) ulaştığını ve analistlerin beklentisi olan 65 milyon Euro’nun biraz üzerinde olduğunu bildirdi.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

J.P. Morgan analistleri, satışların kalitesini ve kâr artışına katkıda bulunan faktörleri sorgulayarak şirketin mali performansına temkinli bir bakış açısı getirdi.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

ayvalikajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu